Affärsmannaskap handlar om att förstå och agera utifrån företagets affärsbehov, värderingar och långsiktiga mål. Ett professionellt affärsmannaskap innebär att alla i organisationen känner ansvar för företagets framgång och arbetar mot gemensamma mål.

När ett företag har starkt affärsmannaskap sätter de sig in i kundens verklighet, utmaningar och mål. De erbjuder inte bara en produkt eller tjänst – de löser ett problem eller skapar ett värde.

För dig som vill ta nästa steg. Du har ett antal års erfarenhet av försäljning. Kanske KAM säljare eller säljchef eller ambitionen att utvecklas inom ditt bolag?

Dag 1

  • Trender inom försäljning
  • Värdebaserad försäljning
  • Att leda genom sig själv genom värderingar – kalibrera din inre kompass
  • Vikten av självledarskap – min del av sträckan
  • Vad är affärsmannaskap
  • Begreppsapparaten Vision-mission-affärsidé

Dag 2

  • Genomlysning av er affärsmodell inklusive säljprocesser, Var adderar vi värde? – Var är vi eftersatta? – Var behöver vi bli skarpare som organisation internt och externt?
  • Framtidens sälj – Hur bli vi mer proaktiva i vår roll.
  • OKR som målstyrningsmodell
  • AI som verktygen i framtidens sälj

Syfte med våra dagar tillsammans:

·  Förstå moderna försäljningstrender och metoder, inklusive värdebaserad försäljning, för att möta kundernas förändrade behov.

·  Stärka det personliga ledarskapet genom reflektion kring egna värderingar, inre drivkrafter och ansvar i säljprocessen.

·  Utveckla insikt om affärsmannaskap, vision, mission och affärsidé för att bättre förstå och bidra till helheten i organisationens strategi.

·  Analysera och förbättra den egna organisationens affärsmodell och säljprocesser, med fokus på var värde skapas och var förbättring krävs.

·  Förbereda deltagarna för framtidens säljroll, med verktyg som AI och OKR (Objectives and Key Results), för att arbeta mer proaktivt och målstyrt.

Mikael Malmqvist från FSK group kommer hålla utbildningen.

Mikael är en engagerande och passionerad tränare med stor ledar- och försäljnings erfarenhet. Mikael drivs av att skapa resultat genom andra och har arbetat i ledande befattningar i större koncerner så väl som mindre verksamheter med utvecklingsansvar för affärsprocesser både strategiskt och taktiskt. Mikaels breda erfarenhet gör att han snabbt kan sätta in sig i olika organisationers behov av förflyttning. Mikael är extremt skicklig på att ställa de rätta frågorna och genom sin nyfikenhet så anpassas ofta utbildningarna efter uppdragsgivarens behov av att ta sig från ett nuläge till ett önskat. När man tränar tillsammans med Mikael så navigerar han gruppen med finess så att alla deltagare involveras.

Mikael är en målmedveten person som skapar inspiration genom många levande exempel och mångåriga erfarenhet. I sina olika roller har Mikael skapat resultat, tillväxt och lönsamhet genom fokus på grupp- och individutveckling. Vidare så har han jobbat som ledare i 20 år och med försäljning i 30 år.

Info/registration

Affärsmannaskap

Ta nästa steg i din säljkarriär med en utbildning som vässar både affärsmannaskap och självledarskap. Få insikter, verktyg och metoder för att skapa verkligt kundvärde – och bli mer proaktiv i framtidens säljroll.

2 dagars utbildning.
5 november & 19 november

Plats
Skaraborgsvägen 3A, 506 30 Borås - Lokal Verkstan3 Visa på karta
När?
5 nov 08:30 — 19 nov 16:30
Kostnad Pris: 9 900 SEK Medlem i Nätverkstan: 8 900 SEK
Villkor För information gällande avbokning, bekräftelse, kallelse m.m. .. Läs gärna våra allmänna villkor här.
Anmäl dig!
*Glöm inte att läsa våra villkor. Bokningar kan länka externt till någon av våra partners.
Anna Sevo Företagsutvecklare med inriktning digital marknadsföring, utbildningar och digitalisering
Ansvarig kontaktperson

Hej! Prata gärna med mig om du är nyfiken på Affärsmannaskap.