Så får du bäst effekt på LinkedIn!

Du kommer få reda på bästa sätt för att bygga ditt och företagets
varumärke, vilka insatser som behövs samt hur man rent praktiskt gör för att lyckas
med marknadsföringen på LinkedIn.

Innehållet kommer att anpassas efter önskemål samt deltagarnas nivå för att få så
stort utbyte som möjligt.
Under utbildningen kommer det att ges tid för att arbeta praktiskt med LinkedIn, hur
du går från passiv till aktiv, vad det är för skillnad på olika inlägg och vilka
aktiviteter som du kan göra för att öka kännedom om varumärket.
Du får helt enkelt en högre förståelse för vad som fungerar på LinkedIn.

Under de senaste 10 åren har sociala medier blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för företagen. Fler och fler företag förstår vikten av en strategi och en bra genomtänkt närvaro i sociala medier. Dels för att bygga varumärket men även för att nå sin målgrupp på nya sätt.

Utvecklingen går oerhört fort och det är av största vikt att företag hänger med i den här utvecklingen. Vad är det som gäller nu och hur ska du få bäst effekt på företagets insatser på LinkedIn & i sociala medier?

Bli top of mind – arbeta effektivt och långsiktigt för ett bra resultat

 

Innehåll träff 1
✓ Strategi för sociala medier i fem steg
✓ Mål och syfte med närvaron
✓ Mätpunkter
✓ Nulägesanalys
✓ Analys av konkurrenters närvaro i sociala medier

Innehåll träff 2
✓ Skapa en plan för närvaron i sociala medier
✓ Framtagning av en innehållskalender för framtida inlägg, per kanal
✓ Genomgång av grunderna i sociala medier

✓ Vilken typ av inlägg ger effekt
✓ Vilken dag och tid
✓ Hur ofta ska inlägg göras per kanal
✓ Förstå varje kanals analysverktyg kopplat till målet från dag 2

✓ Hashtags, @-taggning och smarta knep

Innehåll träff 3
✓ Fördjupning LinkedIn
✓ Genomgång av profil & företagssida
✓ Vad skiljer dessa åt
✓ Vilket innehåll ska göras och när
✓ Employeer advocacy = använd medarbetarna för att nå ut

✓ Verktyg som förenklar

✓ Uppföljning & sammanfattning

Detaljer

När?

6 september
13 september
22 september

Alla dagar mellan klockan 13-16

Kursledare:
Linda Björck som har över 25 års erfarenhet av marknadsföring. Sedan 2015 ingår hon i en expertgrupp, utvald av LinkedIn och har direktkontakt med dem. Hon är en nörd i LinkedIn och kunnig i ämnet vilket du kommer märka tydligt. Årligen genomförs ett 60-tal uppdrag som föreläsare och utbildningar runt om i landet inom LinkedIn och marknadsföring i sociala medier.

Anmälan till kurs
Du är varmt välkommen att anmäla dig till kursen via anna.sevo@iuc-sjuharad.se

Bekräftelse
Vi bekräftar din anmälan omgående via mail. Skulle kursen vara fulltecknad kontaktar vi dig och föreslår ett annat kurstillfälle. Vi rekommenderar dig att vara ute i så god tid som möjligt.

Kallelse
Cirka tio dagar före kursstart sänder vi en kallelse med uppgifter om tid och plats m.m.

Kursintyg
Som bevis på att du gått en utbildning hos oss får du alltid ett kursintyg.

Pris
Medlem i Nätverkstan 7900kr
Inte medlem i Nätverkstan 8400kr
Kurspriserna som anges i utbildningsprogrammet avser kurs och kursdokumentation, moms tillkommer. Fika ingår.

Återbud/ersättare
Om du av någon anledning får förhinder att delta i kursen kontakta snarast anna.sevo@iuc-sjuhrad.se. Om inte annat överenskommits gäller följande avbokningsregler:

 

Vid avbokning
14-8 dagar före kursstart debiteras 50% av kurspriset.
7-1 dagar före kursstart debiteras 100% av kurspriset.
Vid förhinder för anmäld deltagare går det bra att sända ersättare. Meddela IUC Sjuhärad vem som kommer i stället.

Reservation för ändringar
Om en utbildning har för få deltagare förbehåller vi oss rätten att skjuta upp kursstarten eller ställa in kursen. Samma sak gäller vid sjukdomsfall om det inte går att ordna lämplig ersättare för utbildare. Vid inställande av kurs återbetalar vi kursavgiften. Vi svarar inte för övriga kostnader beroende på inställande av kurs. Vi reserverar oss likaså för ändringar beträffande lokal, litteratur och utbildare.

Betalning
Kursavgiften faktureras av oss två veckor före kursstart. Betalningsvillkoren är 20 dagar netto.

Nöjdkundåtagande
Givetvis strävar vi efter att alla deltagare ska vara nöjda med kursens genomförande. Om du, mot förmodan, inte skulle vara nöjd erbjuder vi plats på samma utbildning vid ett senare tillfälle.

INFORMATION – Sjukdomen Covid 19
IUC Sjuhärad följer noggrant utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för kontinuerliga bedömningar om behov av åtgärder (se länk nedan).

Integritetspolicy
Den 25 maj 2018 börjar den nya dataskyddsförordningen, GDPR, att gälla i hela EU. Vi på IUC Sjuhärad har granskat vår personuppgiftshantering för att säkerställa att vi även fortsättningsvis följer de krav som ställs. Din personliga integritet är av högsta prioritet för oss och vi vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar din personliga information.

IUC Sjuhärads Intergritetspolicy

Information från Folkhälsomyndigheten

    Kontakta oss

    Vi hjälper dig gärna, skicka ett meddelande till oss så återkommer vi så snabbt vi kan.